неделя, 14 октомври 2018 г.

Лили Рибката


Толкова много критика чух по повод „Лили Рибката“, че бях напълно сигурна, че ще ми хареса. Филмът, обаче, надмина очакванията ми! Ненапразно го дебнах цяло лято и се плашех, че докато се върна в София, ще са го свалили от екраните. Е, в едно единствено кино успях да го открия и платих два билета, за да ми го пуснат персонално. Хора, много изпускате - гледайте го , докато е време! Не знам за децата( Алекс отказа да дойде с мен), но за родители( и не само) е чудесно преживяване. Има закодирани и не толкова скрити послания, много позитивизъм, хумор, мъдрост и извечната българскa езическа слабост към магичното и надматричното. Да, става въпрос за „различните“,"необикновените", но те са най- интересни! И са сред нас, защото се опитват нещо да ни кажат.
„Който има очи, ще види. Който има уши, ще чуе”.
Понякога се отчайвам от повърхностните, но за сметка на това високопарни и агресивни „критици“.
Но само понякога...
Филмът е необяснимо хубав, както са необяснимо хубави , хубавите филми! Филми, които потвърждават думите на Трюфо, че киното (изкуството) е по-съвършено от живота.

Няма коментари: